Imatge del tercer gol visitant | XF – Gus Carrasco
Copa de SM El Rei – Primera Eliminatòria
Cd’E Manresa 1 – Pontevedra CF 3
Eli Mata | 13/11/2022 16:08
Partit corresponent a la primera ronda de la Copa de SM El Rei que enfrontava al CE Manresa a Pontevedra CF al Nou Estadi Municipal d’El Congost. Ambient de gala a l’estadi i és que l’ocasió ho mereixia.
L’encontre començava amb gol als 6 segons de l’inici en pròpia porta de Churre, del Pontevedra, que feia que ja al minut 1, els locals es posessin per davant. El rival, lluny d’arronçar-se, feia un pas endavant i tenia la possessió de l’encontre. La defensa blanc-i-vermella es mostrava segura i allunyava tot perill de la porteria de Pulido. Al 4′ primer avís visitant amb una rematada que marxava fora. Al 8′ era Rufo qui ho intentava però la defensa ho malbaratava. El control i la possessió eren totalment visitants i el Manresa es limitava a defensar i a alguna pilota llarga per sorpendre els gallecs. Seria al 12′ quan Noah faria el primer avís, però el xut sortia massa alt. Poc a poc, els locals es treien els nervis de sobre i començaven a acostar-se a la porteria rival. Al 15′ Rubio volia sorprendre a Pulido, però la seva boleia acabava a les mans del porter. També Rufo volia empatar, però la seva rematada acabava fora (16′). Els atacs continuats dels gallecs feien que quasi sempre, es jugués a l’àrea local però l’empat no arribava, per sort manresana.
Al 25′ una bona jugada col·lectiva local feia que Noah es quedés sol davant del porter, però li assenyalaven fora de joc. Al 27′ era Jaume Pascual qui ho probava, però la seva rematada de cap moria a mans del porter. I al 29′ arribaria l’empat. En una contra, Brais Abelenda rematava al fons de la xarxa. I en la jugada següent, s’hauria pogut marcar el segon, però Putxi treia sota pals la pilota. Dos minuts després (32′), Yelko Pino capgirava el marcador amb una rematada de cap, per desesperació local. El Manresa no s’arronçava i ara buscava l’empat però li costava trenar jugades i els gallecs arribaven a l’àrea rival amb molta facilitat. Al 41′ Joel Priego, de falta, treia un xut ras que sortia fregant el pal esquerra. Era la darrera oportunitat de la primera meitat. Al descans, 1 a 2.
A la represa, molt bona sortida manresana. Entrava al verd Marc Cuello, en substitució de Paco Benítez. Arribaven els primers atacs locals encara que sense sort en la finalització. I així com els blanc-i-vermells buscaven l’empat, el Pontevedra volia el tercer que els donés tranquilitat. Al 51′, fantàstica ocasió dels homes de Ferran Costa, que sortia fora per poc. En aquesta segona meitat, els manresans es mostraven més ofensius però mancava el darrer pas. El rival ja no gaudia de tota la possessió i les forces s’igualaven. Al 56′ podia haver empatat Jaume Pascual, però el porter li adivinava la intenció i es feia amb l’esfèric. Era una fase del partit que es jugava més de tu a tu i qualsevol dels dos podia marcar. I al 58′, tercer gol pels visitants quan una vaselina de Brais Abelenda superava a un Pulido avançat.
Gerra d’aigua freda per un Manresa que estava vivint els seus millors minuts de partit. Feia nous canvis Ferran Costa i entraven Toni Sureda i Pau Darbra per Jaume Pascual i Alex Sanchez. Al 64′ Noah treia un bon córner en veure interceptat el seu xut per un defensa, però tampoc el podien aprofitar per retallar. El Manresa d’aquests minuts era molt més reconeixible però els visitants es mostraven com un mur en defensa. Arribaven els primers canvis dels gallecs quan David Soto i Martin Diz entraven per Luis Martinez i Alberto Rubio (70′). El Manresa tampoc podia anotar a pilota parada i els minuts passaven. Aquesta nova fase de partit era de joc més al centre del camp. Les forces començaven a flaquejar i quedaven 15 minuts. Entraven de refresc pel Manresa, Alex Iglesias i Acedo per Marc Martinez i Pelegrin.
I al 77′ la jugada que podia haver canviat la història del partit. Xiulaven penal favorable al Manresa, que podia retallar, però Javi López la volia ajustar tant que l’estabellava al pal dret. I en la jugada següent, Pulido s’havia d’estirar i fer una aturada de mèrit per evitar el quart gol visitant. Roman i Rufo deixaven la gespa per Bakero i Ortiz. El Manresa ho seguia intentant, amb xuts i pilotes altes, però la defensa visitant i el porter, de moment, ho impedien. Més canvis pels gallecs: entrava Borja Domínguez per Calvillo. Fregant el 90′, contra gallega que es plantava davant Pulido, que es feia amb l’esfèric. S’afegien 5 minuts de joc però la remuntada ja era una quimera. Al 46′, nova oportunitat local sense conseqüències i moriria el partit, no sense gaudir d’alguna altra ocasió.
Derrota per 1 a 3 i eliminats de la Copa. El partit, però, passarà a la història del club i de la ciutat. El dia que un equip de Manresa, una ciutat de 70.000 habitants, es plantava en una eliminatòria de la Copa del Rei.
FITXA TÈCNICA:
CE Manresa: Oscar Pulido, Paco Benítez, Putxi, A.Sanchez, Noah, Joel Priego, Jaume Pascual, Marc Martinez, Javi López, Pelegrin, Salva.
També: Hector, Toni Sureda, Moha, Pau Darbra, Marc Cuello, Aschalew, Alex Iglesias, Acedo, Adri Casanova, Ian Luca, Khalid.
Entrenador: Ferran Costa.
Pontevedra CF: Alvaro Cortés, Angel Bastos, Victor Vazquez, Miguel Roman, Brais Abelenda, Rufo, Yelko Pino, Oier Calvillo, Alberto Rubio, Seoane, Luis Martínez.
També: Samu Araujo, David Soto, Gueye, Martin Diz, Charles, Bakero, Borja Domínguez, Viktor Nikolov.
Entrenador: Antonio Fernández
Àrbitres:
Javier Fernández (Comitè valencià), Javier López (Comitè aragonès), Alberto Almenenara (Comitè aragonès) i Marc Oltra (Comitè català).
Gols:
1-0 Victor Vazquez (pròpia porta) 1′
1-1 Brais Abelenda 29′
1-2 Yelko Pino 32′
1-3 Brais Abelenda 58′
Nou Estadi Municipal del Congost: 2198 espectadors