Partit amistós – Seleccions Absolutes Masculines
Catalunya 74 – Gran Bretanya 76
Eli Mata | Partit amistós entre les seleccions de Catalunya i Gran Bretanya jugat al Nou Congost davant 2513 aficionats.
El partit començava amb Lobo, Busquets, Domènec, Vilà i Vives a pista per part dels catalans. Pels britànics ho feien Olaseni, Adamu, Nelson, Hesson i Wheatle. Bona sortida dels locals qui, amb un 7-0, posaven un primer avantatge amb cistelles de Vilà i Lobo. Hesson obria la llauna dels visitants amb un lliure però Costa no deixava que s’atansessin massa. Adamu i Belo retallaven fins el 9-8, Aleix Font anotava de tres i responia Wheatle (12-11, 7′). Domènec i Nogués tornaven a augmentar l’avantatge (16-11) i mantenien els blaus a ratlla. Una jugada 2+1 de Gerard Fernández posava el 19-13 i, tot i l’intent de reacció dels anglesos, el quart finalitzava 22 a 20.
El segon arrencava amb dos lliures de Ramon Vilà i els visitants empatant a 24. Fins i tot es posaven per davant però dos triples consecutius de Jaume Lobo, els tornava el domini (30-28, 15′). Guillem Vives treia una antiesportiva i el partit continuava ajustat. Els catalans premien l’accelerador i entre Robert Cosialls i Gerard Fernández tornaven el +6 a l’electrònic (36-30, 18′). Aquesta distància s’anava mantenint i s’arribava al descans amb el resultat de 39 a 32.
A la represa, intercanvi de cistelles i els blaus intentant retallar. Busquets i Font recuperaven el petit avantatge perdut i els visitants ja havien entrat en bonus (44-37, 24′). Gerard Fernández sumava des del lliure i també ho feia Aleix Font. Seguia la duresa defensiva del rival però la dinàmica del partit variava poc. Els locals intentaven mantenir la distància aprofitant la gran quantitat de tirs lliures de què disposaven i, amb petits parcials, els britànics volien escurçar-la (54-47, 28′). Un triple i dos lliures per Gerard Fernández noquejava el triple visitant però el rival no es rendia. El quart acabava 56 a 50.
El darrer començava amb els blaus acostant-se a l’electrònic amb un parcial 0-4. Nelson empatava a 56 (32′) i ara els visitants anaven amb un punt més d’energia. Retallaven els catalans amb un triple de Busquets (59-61) i Guillem Vives empatava a 61. El partit començava de nou i quedaven 5:50 de joc efectiu. Tornaven a avançar-se els britànics i tornava Vives a anotar des de 6,75 per posar-se a un sol punt. Tornava a empatar el matx Vives, aquesta vegada a 67 i responia Nelson, també de tres. A 30 segons pel final els rivals guanyaven de 4 punts (70-74). Triple ràpid de Vives per retallar, un lliure blau i temps mort de Ponsarnau (73-75, 25,8″). Un lliure per Jaume Lobo (74-75) i un altre temps mort (12.,58″). Al final, derrota de Catalunya per 74 a 76.
FITXA TÈCNICA:
Catalunya: Jaume Lobo 14, Pep Busquets 12, Gerard Fernández 10, Adrià Domènech 2, Ramon Vilà 4, Lluís Costa 5, Guillem Vives 13, Ian Platteeuw 4, Aleix Font 6, Isaac Nogués 2, Robert Cosialls 2.
Entrenador: Jaume Ponsarnau
Gran Bretanya: Gabe Olaseni 11, Amin Adamu 7, Luke Nelson 10, Joshua O’Garro 4, Tim Adetukasi 2, Jonathan Brown 2, Jubrile Belo 6, Myles Hesson 11, Carl Wheatle 9, James Okonkwo 0, Sean Trumper 7, Flynn Boardman-Raffet 7.
Entrenador: Alberto Lorenzo
Parcials: 22-20 ; 17-12 ; 17-18 ; 18-26
Àrbitres: Oscar Perea, Arnau Padrós i Andrés Fernández
GALERIA D’IMATGES DEL PARTIT (Gus Carrasco – FCBQ)


