Imatge de l’equip amb el bitllet per jugar la Minicopa a Màlaga | XF – Gus Carrasco
Fase de la Minicopa Endesa -Grup A
Cajasiete Canarias 69 – Bàsquet Manresa 99
Redacció | 07/12/2023 18:00
Tercer partit de la fase classificatòria de la Minicopa Endesa, que enfrontava el Cajasiete Canarias i el Bàsquet Manresa. Tot i els quatre punts inicials dels aurinegres, els manresans capgiraven l’electrònic amb cinc punts de Carles Méndez. Cortijo ho augmentava amb dos lliures i Martínez, amb una porta enrere, posava el 4-9 (3′). El partit tenia un alt ritme i era molt ràpid i elèctric. El segon triple de Méndez ja establia un primer avantatge (8-14, 5′) i, a partir d’aquell moment, les defenses s’endurien. Un 2+1 dels illencs retallava i , de nou, Méndez replicava a aro passat. Dues bones accions manresanes posaven el 13-20, al que replicaven, amb certa sort, els tinerfenys. Acabava el quart, 15 a 25, amb triple final de Neil López.
El segon arrencava amb cistella aurinegre i rèplica de Neil amb el seu segon triple. L’intercanvi de cistelles, i també d’errades, mantenien la distància entre els 8-10 punts encara que la inspiració de Neil López ho feia augmentar a 12 (20-32, 13′). Un parcial illenc de 6 a 0 obligava el tècnic manresà a aturar el joc i de poc servia, doncs els continuaven retallant (29-34, 16′). Un 2+1 encara els acostava més (32-34) i una nova cistella empatava el partit. Méndez el desfeia des de la línia de lliures i dues cistelles aurinegres capgiraven l’electrònic (38-36, 19′). Al descans, 42 a 37.
A la represa, dues cistelles manresanes els acostaven a només un punt però el Canarias responia. Méndez, amb un triple, empatava a 44 i un altre de Cortijo tornava el domini als vermells (44-47, 24′). Cada cistella vermella trobava resposta dels de les illes afortunades i el joc i el marcador estaven molt igualats. Un parcial de 6 a 0 tornava a posar en avantatge els aurinegres (52-49, 27′) però Méndez empatava a 52 amb un triple. Casol i Pujol augmentaven la diferència fins als 5 punts en uns bons minuts dels manresans i un triple de Serrat posava el +8 (52-60, 29′). El quart es tancava amb el resultat de 56 a 61.
Els darrers 10 minuts començaven amb sis punts consecutius de Cortijo per posar el 56 a 67. Però quedava molt de temps i el Cajasiete Canarias ja havia mostrat de què era capaç. Anotava Prada de tres i el +12 donava calma (58-70, 34′). A més, ara entrava el tir exterior i això facilitava l’anotació manresana (61-75, 34′). Cortijo i Méndez augmentaven les distàncies fins el +18 i restaven 4 minuts i escaig (61-79). Un parcial 2-16 aclaria força el panorama pels vermells, que jugaven sense complexes, amb ritme, amb encert i col·lapsant l’atac illenc (63-88, 37′). L’intercanvi final de cistelles no canviava el desenllaç. Victòria del Bàsquet Manresa per 69 a 99 i bitllet per la Minicopa que es jugarà a Màlaga, el proper febrer, coincidint amb la Copa del Rei ACB.
FITXA TÈCNICA:
Cajasiete Canarias: Carlos Hernández 0, Mario García 2, Ángel Adán 4, Lucas Ramos 0, Uriel Marco 19, Noah Tena 10, Aníbal Lavín 0, Víctor Niarchos Navarro 4, Raúl Barreto 2, Oluchukwu Kelvin José 6, Ehedey Jiménez 18, Diego Díaz 4.
Entrenador: Marc Guart
Bàsquet Manresa: Nicolau Albert Casol 4, Jan López 7, Nil Serrat 8, Kike Alocén 3, Dídac Martínez 0, Marc Roca 2, Marc Prada 7, Eloi Pujol 3, Neil López 21, Carles Méndez 22, Arnau Cortijo 22.
Entrenador: Josep Santasusana
Parcials: 15-25 ; 27-12 ; 14-24 ; 13-38
