Basketball Champions League – Temporada Regular – Grup G
BAXI Manresa 100 – Bertram Derthona Basket 82
Eli Mata | Sisè i darrer partit de la temporada regular 2024-2025 del grup G de la Basketball Champions League on el BAXI Manresa rebia el Bertram Derthona Basket al Nou Congost, amb el primer lloc del grup en joc.
El partit començava amb Massa, Sagnia, Alston, Obasohan i Pérez a pista per part dels manresans. Pels italians ho feien Kuhse, Strautins, Baldasso, Kamagate i Severini. Després d’un intercanvi inicial, un parcial 7-0 donava un primer avantatge als vermells (9-3, 4′). I quan Alston es penjava de la cistella després que Obasohan recuperés una pilota, el tècnic italià aturava el joc (11-3, 4′). Obasohan i Alston augmentaven la distància fins el 16-4 i un triple de Saint-Supéry posava la diferència en els 13 punts (19-6, 6′). Els blanc-i-negres només anotaven des de 4,60, tret del triple inicial, i així sumaven poc a poc. Reyes l’encertava de tres i també Cate es sumava a la causa. El quart finalitzava 28 a 15.
El segon arrencava amb cistella visitant però, ràpidament, un triple d’Obasohan i un lliure de Reyes, posaven el +15 (32-17). Els tirs des de 4,60 tornaven a ser protagonistes en un quart molt més fred i travat. I cada vegada que els vermells podien agafar un avantatge còmode apareixien els triples alliberats del Derthona (40-28, 16′). La sensació era que els visitants sabien perfectament que mantenint-se per sota de 17 punts tenien la feina feta i, en canvi, els manresans semblava que només volien guanyar d’aquests mateixos punts enlloc d’intentar fer-ho per molts més i no patir al final del partit. Obria la llauna un nou triple d’Alex Reyes, després del temps mort de Diego Ocampo, i Cate n’hi sumava dos més sota cistella. Dani Pérez, amb una safata penetrant fins la cuina i Obasohan des de 6,75, posaven el +18 i, al descans, l’electrònic assenyalava 50 a 35.
A la represa, intercanvi de triples entre Kuhse i Reyes per mantenir la diferència en els 12 punts. Una antiesportiva de Candi donava dos lliures a Obasohan i una cistella a Massa (57-41). Els italians en tenien prou amb mantenir un avantatge per sota els 17 punts però un triple de Saint-Supéry i dos tirs lliures d’Obasohan, obrien una escletxa de 19 punts (64-45, 25′). I quan els blanc-i-negres retallaven, Saint-Supéry tornava a clavar-la des de 6,75 (67-47, 26′). I això s’aniria repetint durant tot el període, aquesta vegada era Obasohan qui posava distància amb un tir exterior però els vermells no s’acabaven de desempallegar dels italians. A Massa li xiulaven falta i a Ocampo, una tècnica. Això significava tres punts més pels visitants i una glopada d’aire fresc. El quart acabava 76 a 62.
El darrer començava amb un nou intercanvi que de poc li seria a un BAXI Manresa que necessitava guanyar de 17 o més. Saint-Supéry agafava les regnes dels vermells i Obasohan hi col·laborava amb un triple (83-66, 34′). L’embranzida local no acabava d’arribar i, per contra, els visitants retallaven (85-73, 37′). Ni els triples de Reyes, Pérez i Alston semblava que ho aconseguirien però el Manresa ho lluitaria fins el darrer alè. Un 2+1 d’Obasohan podia aplanar el camí però el Derthona encara premia l’accelerador amb un nou triple talentós. Al final, una cistella de Steinbergs confirmava la victòria per 18 punts per 100 a 82.
FITXA TÈCNICA:
BAXI Manresa: Vescovi 0, Reyes 14, Massa 4, Steinbergs 9, Sagnia 5, Hustak 0, Saint-Supéry 16, Alston Jr. 16, Gaspà 0, Obasohan 25, Pérez 7, Cate 4.
Bertram Derthona Basket: Zerini 1, Vital 0, Kuhse 11, Candi 5, Denegri 9, Strautins 21, Baldasso 4, Kamagate 4, Biligha 8, Severini 3, Josovic 0, Weems 16.
Parcials: 28-15 ; 22-20 ; 26-27 ; 24-20
Àrbitres: Julio Anaya (PAN), Andris Aunkrogers (LAT), Ivor Matejek (CZE)
DURANT LA NIT, MÉS IMATGES DEL PARTIT


