Basketball Champions League – Temporada Regular – Grup G
SL Benfica 80 – BAXI Manresa 91
Cinquè partit de la temporada regular de la Basketball Champions League on el BAXI Manresa visitava el SL Benfica al Pavelló Fidelitat de Lisboa.
El partit començava amb Massa, Sagnia, Alston Jr., Obasohan i Pérez a pista per part dels manresans. Pels portuguesos ho feien Broussard, Dreschsel, Rorie, Carvacho i Stone. Inici titubejant dels vermells, que rebien un 6-2, que capgiraven Alston i Obasohan (6-7, 4′). Reaccionaven els lisboetes per recuperar el domini i als manresans els estava costant agafar el ritme. Quan els locals agafaven una renda de 6 punts (17-11) Diego Ocampo aturava el joc. I reaccionaven. Amb l’entrada de Hustak, treia faltes sota cistella i el triple de Reyes els posava a 3 punts (18-15, 9′). Tot i això, els portuguesos no afluixaven i tancaven el quart 23 a 15.
El segon arrencava amb una cistella d’Obasohan però responien amb un triple. Les pilotes perdudes i les indecisions estaven perjudicant els visitants que no trobaven la intensitat ni el joc habitual. Dos triples consecutius locals posaven un +12 que ja pesava i que trencaven Massa i Sagnia (29-21, 14′). El Benfica domina el temps i ritme de partit i Hunt i Saint-Supéry aconseguien retallar (33-25, 15′). Alston i Cate mantenien ara els vermells però en defensa es mostraven tous i permetien cistelles massa fàcils. Hunt tornava a baixar dels 10 punts però les sensacions no milloraven (40-32, 18′). Al descans, 44 a 33 pels locals.
A la represa, l’intercanvi de cistelles inicial no variava la diferencia però un triple de Reyes els acostava a 7 punts (47-40, 24′). Poc durava i els locals, amb una nova embranzida, recobraven el +12, que reduïen Alston i Saint-Supéry (56-48, 27′). El partit no revifava pels visitants i cada cop quedava menys temps per reaccionar. El base malagueny era ara qui esperonava els seus companys i els manresans s’acostaven des del tir lliure (56-52, 28′). Steinbergs en retallava dos més i responien els locals amb un triple. Repetia el letó i el quart acabava 63 a 57.
El darrer començava amb un triple de Dani Pérez i un lliure de Massa per tornar a estar dos punts per sota (63-61, 32′). Els locals no afluixaven i Massa anotava sota aro però l’intercanvi no beneficiava els del Bages, que encara no havien aconseguit capgirar l’electrònic. I entre Obasohan, molt incisiu en aquest tram de partit, i un triple de Reyes, posaven el 70-71 (35′). Dani Pérez en sumava dos més i un triple d’Alston significava el +6 pels manresans. Responien de tres els lisboetes i Cate es feia fort sota cistella (73-82, 37′). Alston, amb un triple i dos lliures, començava a obrir clarianes en un partit força gris i, al final, victòria manresana per 80 a 91.
FITXA TÈCNICA:
SL Benfica: Francisco 11, Broussard 12, Silva 6, Barbosa 0, Drechsel 7, Rorie 12, Ben Romdhane 7, Gameiro 2, Gomes 0, Carvacho 14, Stone 9.
BAXI Manresa: Reyes 11, Massa 7, Steinbergs 6, Sagnia 2, Hustak 1, Saint-Supery 7, Alston Jr. 23, Hunt 8, Gaspà 0, Obasohan 9, Pérez 5, Cate 12.
Parcials: 23-15 ; 21-18 ; 19-24 ; 17-34
Àrbitres: Ademir Zurapovic (BIH), Georgios Poursanidis (GRE), Gintaras Maciulis (LTU)