Imatge de la celebració d’Alex Martin | XF – Gus Carrasco
CC JÚNIOR MASCULÍ PREFERENT – FASE PRÈVIA – GRUP 01
Bàsquet Manresa A 80 – Bàsquet Girona U18 74
Redacció | 23/10/2021 22:00
El Júnior A del Bàsquet Manresa rebia la visita del Bàsquet Girona U18. El partit començava amb els gironins anotant a la pintura i uns locals a qui el mal balanç defensiu perjudicava. També la forta defensa visitant, amb moltes mans i obstruint les línies de pase, feient que recuperessin pilotes i que costés als vermells anotar amb facilitat. Poc a poc, els manresans s’entonaven i, a cop de triple, s’acostaven a l’electrònic i trencaven la defensa zonal dels blancs (13-14, 7′). Tot i que aconseguien empatar, els llargs atacs que provocava la defensa visitant no els permetia capgirar el marcador. El quart es tancava 19 a 21.
Al segon període, després d’un intercanvi inicial de cistelles, un parcial de 0 a 8 gironí disparava les primeres alarmes. La manca d’encert local, les molotes pèrdues i les dures defenses visitants, posaven un 23 a 31 que feia que Pere Romero aturés el partit. La reacció manresana no es feia esperar i, amb un 8 a 0, empatava a 31. El partit començava de nou i, al descans, persistia l’empat.
A la represa, molt bona sortida manresana amb un 9 a 2, que era possible gràcies a la millora defensiva. Es mostraven més durs i el 40-33 n’era una bona mostra. Però el Girona recuperava terreny i, amb un 0 a 8, capgiraven l’electrònic un cop més. Per poca estona. Els locals apretaven a les acaballes del quart, que tancaven 48 a 43, cinc punts per sobre.
El darrer període del temps reglamentari, i després d’un 0 a 6 que tornava el domini als gironins, tornaven a pista els empats i les distàncies mínimes i tot feia pensar que seria un final a cara o creu. Al darrer minut, un triple visitant posava el 53 a 56 però obtenien la resposta dels locals amb un altre triple, que empatava a 56 i que enviava el partit a la pròrroga.
Els cinc minuts d’afegit eren una anada i vinguda de pista a pista, amb molta igualtat i distàncies que podien arribar als 6 punts (64-58, 42′). Però de nou els gironins recuperaven terreny, capgiraven l’electrònic i el Manresa aconseguia un nou empat a 9 segons pel final (67-67). Caldria una segona pròrroga.
En aquesta, intercanvi de cistelles i tirs lliures fins el 69 a 70. A partir d’aquí, dos triples consecutius locals donaven aire i ales (75-70). Tot i els intents gironins per revertir-ho, els manresans aguantaven l’avantatge i s’acabaven emportant la victòria per 80 a 74.
FITXA TÈCNICA:
Bàsquet Manresa A: Ater 14, Camprubí 7, Martín 22, Salo 4, Talarn 3, Campeny 0, Monterosa 12, Cornet 4, Ducommun 7, Corominas 2, Niebles 3.
Bàsquet Girona U18: Buxeda 0, Llinas 22, Company 0, Fuentes 16, Soumare 8, Sala 12, Toll 14, Batlle I 0, Vilagran 0, Sureda 0, Bolance 0, Campeny 2.
Parcials: 19-21 ; 12-10 ; 17-12 ; 8-13 ; 11-11 ; 13-7