Pretemporada
Asisa Joventut 78 – Kids&Us Manresa 84
Eli Mata | Segon partit de la pretemporada 2026-2027 on el Kids&Us Manresa jugava amb l’Asissa Joventut a Sant Julià de Vilatorta.
El partit començava amb Kolenda, Benitez, Tamba, Oriola i Minchev a pista per part dels manresans. Pels badalonins ho feien Rubio, Sulejmanovic, Ruiz, Cheatham i Mauri. Després d’un 5-0 inicial dels verd-i-negres, Kolenda obria la llauna vermella amb un 2+1 i entre Minchev i un nou 2+1, aquest de Benitez, empataven a 7 (4′). Ocampo canvia els cinc jugadors i Gerard Fernández clavava un triple només saltar a pista. Allen n’hi sumava dos més i la penya tallava el parcial 0-9 (9-12, 6′). Tornant d’un temps mort dels rivals, Bassas l’encertava de tres per augmentar l’avantatge i el tècnic manresà continuava movent la banqueta. Els tirs lliures dels vermells mantenien la diferència i el quart acabava 17 a 24 amb triples finals per ambdós conjunts.
El segon arrencava amb un nou triple d’Èric Vila, el segon del seu còmput personal, i Agbo posava el +12 (17-29). La Penya intentava retallar però un triple d’Agbo, dos lliures d’Allen i una cistella de Minchev posaven un 23-36 pels manresans (13′). I quan dues cistelles consecutives d’Allen disparaven l’avantatge, Miret demanava temps mort (25-40, 15′). La tímida reacció badalonina no inquietava bels vermells però, tot i així, Diego demanava temps mort (32-42, 16′). Una nova embranzida dels del cor de Catalunya posava el +15 (32-47) i quedaven encara dos minuts pel descans. Els verd-i-negres aconseguien retallar per sota dels 10 punts (38-47) i marxaven a vestuaris amb el resultat de 40 a 48.
A la represa, un triple de Cheatham els acostava a cinc punts i Torres ho deixava en tres (45-48). Portaven tres minuts de joc i els manresans encara no s’havien estrenat. Ho feia Allen des de 4,60 però l’atac vermell, avui de blanc amb la segona equipació, no era tant fluid com a la primera meitat (47-49, 24′). Els badalonins empataven a 49 i Kolenda el desfeia amb un triple. Duel de bases entre Hugo i Ricky on la penya aconseguia capgirar l’electrònic (56-55, 27′). Després del temps mort del tècnic dels manresans, cistella badalonina i triple de Vila per empatar a 58 (28′). El marcador es mantenia ajustat i el període es tancava 61 a 59.
El darrer començava amb un triple d’Agbo però quatre punts consecutius del rival els posava per davant (65-62, 33′). Retallava Allen amb un 2+1 i empatava a 67 Gerard Fernández (34′). Un 2+1 d’Oriola els posava per davant i el targarí ho augmentava fins a 5 (70-75, 37′). Minchev n’hi sumava dos més i els manresans havien fet un parcial 0-7 que els donava un cert avantatge a tres minuts i mig del final (70-77). Kolenta anotava el seu primer triple de color vermell i la diferència tornava al +10. Els badalonins reaccionaven immediatament amb un parcial 6-0 per posar-se 76 a 80 i un sol minut de joc. Agbo anotava des de 4,60, Birgander ho feia per la penya i dos lliures d’Allen semblava que sentenciaven. Al final, victòria per 78 a 84.
FITXA TÈCNICA:
Asisa Joventut: Ellis 2, Rubio 18, Saló 0, Sulejmanovic 13, Torres 8, Ruiz 5, Nogués 2, Osayi 0, Niebla 9, Birgander 9, Cheatham 9, Mauri 3.
Entrenador: Dani Miret
BAXI Manresa: Allen 20, Kolenda 9, Benitez 5, Vila 10, Bassas 4, Tamba 2, Agbo 13, Ongenda 0, Fernández 8, Sánchez 0, Enabulele 1, Drejer 0, Oriola 6, Minchev 6.
Entrenador: Diego Ocampo
Parcials: 17-24 ; 23-24 ; 21-11 ; 17-25
Àrbitres: Sandra Sánchez, Josep Maria Olivares i Marc Garcia.


