Imatge d’una jugada del partit | XF – Gus Carrasco
Basketball Champions League – Final a 4 – 1a Semifinal
Hapoel U-NET Holon 71 – Lenovo Tenerife 78
Eli Mata | 06/05/2022 20:21
Partit de Semifinals de la Basketball Champions League que s’ha jugat a Miribilla i que enfrontava el Hapoel U-NET Holon al Lenovo Tenerife.
El partit ha començat amb Dalton, Johnson, Kyser, Pnini i Ragland a pista pel Hapoel. Per part dels canaris ho feien Doornekamp, Huertas, Sastre, Shermadini, Wiltjer. El partit començava millor pels aurinegres, amb un parcial de 0 a 7 de sortida que feia demanar temps mort a Goodes. El joc era travat i el baix encert, sobretot local, i les defenses, presents a pista (2-11, 5′).
L’intercanvi de cistelles poc canviava el panorama, passaven els minuts i augmentava l’electrònic de manera tímida, que un triple israelí trencava, encara que ràpidament també en rebien un (8-16, 8′). El quart es tancava 13 a 20 pels tinerfenys, després d’un bon final dels israelites.
El segon quart arrencava igual com havia acabat el primer, amb triple istaelita. Semblaca que el joc havia embogit i ambdós conjunts corrien de pista a pista i els seguidors púrpura (més d’un miler) no paraven d’animar i cantar. El Tenerife intentava reaccionar amb dues cistelles però ara el Holon ja s’havia entonat i treia un 2+1 per acostar-se (19-24, 14′). Un altre triple els posava a només 4 punts però els aurinegres reaccionaven (22-31, 15′).
Era un període molt més atractiu, ràpid i vistós on tots dos equips estaven oferint un bon joc encara que els visitants semblaven tenir més arguments, sobretot ofensius. Poc a poc, el ritme es tranquilitzava i tornava l’intercanvi de cops. Així, els de les illes afortunades es podien mantenir a 8-10 punts (25-37, 17). Un parcial púrpura de 8 a 0 els posava a 4 punts de nou (33-37). Una nova reacció dels homes de Txus Vidorreta els enviava a vestuaris amb un resultat de 33 a 42.
La segona part començava amb triple aurinegre. Un nou intercanvi de cistelles donava pas, un cop més, a un ritme alt de joc i les distàncies es mantenien. Com quasi tot el partit, els israelians intentaven acostar-se (40-47) però els rivals no els ho permetien (48-55, 29′). El quart acabava 51 a 59, encara pels tinerfenys.
L’últim i definitiu període arrencava amb triple israelià, per posar un 54 a 59 i apretar més l’eletrònic. I el segon triple del quart els posava a només dos punts (57 a 59). Però el Lenovo, lluny d’arrugar-se, amb un 0 a 4, posava terra pel mig i el tècnic del Holon aturava el joc (57-63, 33′). L’intercanvi de cistelles posterior beneficiava a uns visitants que, amb el pas dels minuts, podien treure petroli del petit avantatge del que gaudien (62-68, 35′).
I un 4 a 0 dels púrpura els posava a tan sols 2 punts i quedaven 4 minuts de joc. I a 3:37 pel final, un triple capgirava el marcador per primera vegada en tot el partit (69-68). A partir d’aquí, errades, pèrdues i molts nervis a pista. Faltes personals i alguna que altra tècnica embrutaven un bonic partit. A 2:30, 69 a 72. Cistella de 2 pels israelians, cistella aurinegra i res canviava (71-74, 39′). Quedava poc temps i no semblava que al Tenerife se li pugués escapar el partit. Al final, victòria del Lenovo Tenerife per 71 a 78, que ja espera rival per la final de diumenge.
FITXA TÈCNICA:
Hapoel U-NET Holon: Zack 4, Ragland 22, Smith 4, Johnson 13, Tal 0, Menco 15, Pnini 4, Kyser 2, Dalton 2, Fogelman 0, McGee 5, Misgav 0.
Entrenador: Guy Goodes
Lenovo Tenerife: Fitipaldo 8, Smith 0, Huertas 17, Salin 6, Rodriguez 0, Sastre 8, Shermadini 14, Todorovic 0, Sulejmanovic 0, Wiltjer 8, Guerra 9, Doornekamp 8.
Entrenador: Txus Vidorreta
Parcials: 13-20 ; 20-22 ; 18-17 ; 20-19
Àrbitres: Yohan Rosso (FRA), Saverio Lanzarini (ITA), Martins Kozlovskis (LAT)