Tercera FEB – Fase regular – Conferència C – Grup A
CB Navàs Viscola 91 – Sa Tintina CB Es Castell 81
Partit de Tercera FEB entre el CB Navàs Viscola i el Sa Tintina CB Es Castell. Inici igualat, amb un alt ritme de joc i fortes defenses que no permetien massa anotació. Dos triples visitants els donaven el domini del marcador però els locals reaccionaven amb un parcial 5-0 per recuperar aquest domini (9-8, 5′). Tornava la igualtat, amb intercanvi de tirs lliures, i poc a poc, el Navàs agafava un petit avantatge que els illencs retallaven des de 4,60 (15-13, 7′). Tornaven a capgirar amb un triple i reaccionaven els locals en la següent jugada. El quart acabava 19 a 20.
El segon arrencava amb els dos primers triples dels locals (25-20, 12′). Tornaven a reaccionar els illencs des de 4,60 amb els navassencs carregant-se de faltes i no donaven treva als locals (27-26, 14′). Aquests continuaven a remolc i resistint les embranzides dels visitants, molt encertats en el tir exterior i castigant amb faltes un Navàs que no acabava de trobar el ritme de joc necessari (29-32, 16′). Dos triples locals empataven el partit a 35 (18′) però un parcial final de 11-3 feia que, al descans, els locals guanyessin per 46 a 38.
A la represa, triple visitant i mateixa resposta navassenca. L’intercanvi permetia els locals mantenir certa distància però les errades en el tir ràpidament eren aprofitades per la superioritat visitant en el rebot. A tot això hi calia afegir-hi l’enorme encert exterior dels illencs, que podien retallar amb certa facilitat (51-49, 24′). Cada intent d’agafar avantatge dels locals trobava com a resposta un triple i el marcador seguia comprimint-se. Els tirs lliures dels grocs els feia empatar a 58 i la reacció vermella venia amb quatre punts consecutius, que els visitants retallaven a continuació des de 4,60 (62-61, 28′). Un parcial local de 8 a 2 els tornava a donar un bon avantatge i el període finalitzava 70 a 63.
Els darrers deu minuts s’iniciaven amb un guió semblant al de tot el partit, els navassencs desplegant el seu joc i els visitants replicant de tres per intentar retallar. Dos triples consecutius dels locals els donaven la màxima diferència (+12) però quedava un món (80-68, 33′). Els grocs responien amb un 2+1 i el joc es travava, amb més desencert i fortes defenses. Trencava la sequera el Navàs amb un triple i el joc interior dels illencs seguia causant problemes. La diferència era que ara, des de 4,60, ja no estaven tant encertats i això donava ales als locals (83-73, 36′). L’únic “però” era que el Navàs, amb pocs efectius, ja tenia 3 jugadors eliminats amb 5 faltes i 3:43 era molt de temps. Havien de jugar amb calma i intel·ligència per mantenir l’avantatge. Cada vegada quedava menys temps i els locals aconseguien la victòria per 91 a 81. Victòria molt treballada davant un rival rocós.
FITXA TÈCNICA:
CB Navàs Viscola: Caster 5, Alba 12, Sims 18, Yuste 21, Saló 0, Madrid 0, Zanca 19, Juncadella 2, Montagut 2, Martí 12.
Sa Tintina CB Es Castell: Llufriu 0, Bagur 0, Duch 3, Gómez 5, Andújar 6, Hernández 22, Cubero 2, Gascón 17, Gil 16, Ndoye 10.
Parcials: 19-20 ; 27-18 ; 24-25 ; 21-18
