Liga Endesa – Jornada 5
Kids&Us Manresa 81 – Recoletas Salud San Pablo Burgos 99
Eli Mata | Cinquè partit de la temporada 2026-2027 de la Liga Endesa on el Kids&Us Manresa rebia el Recoletas Salud San Pablo Burgos al Nou Congost.
El partit començava amb Benítez, Fernández, Agbo, Minchev i Ongenda a pista per part dels manresans. Pels burgalesos ho feien Steward, Doumbouya, Samar, Almazán i Sengfelder. Començament igualat on Minchev, Fernández i Ongenda eren els anotadors locals. El tir exterior visitant els donava un primer avantatge però Agbo empatava a 8 (4′). A partir d’aquí, ni el triple de Vila donava aire a un parcial 3-11 que obligava Diego Ocampo a demanar temps mort (11-19, 6′). L’entrada d’Oriola desencallava la sequera però no del tot, ja que els blaus seguien sumant abans el targarí no aconseguís un 2+1 (16-25, 8′). Ongenda el rellevava i era l’únic que sumava enmig de tots els parcials rivals que anaven obrien forat. El quart acabava 20 a 34.
El segon arrencava amb quatre punts visitants (20-38) i responien Minchev i Ongenda per intentar retallar. El pivot visitava sovint els 4,60 i Beaufort treia un 2+1 que no podia rematar (27-40, 13′). També Oriola feia un 2+1 amb sort semblant. Era el partit dels pivots vermells, que eren els únics capaços de trencar la xarxa dels burgalesos. A més, el Manresa, en 15 minuts ja havia perdut 10 pilotes i això el penalitzava, doncs rebia contres letals (32-45). Els locals jugaven a batzegades, sense un ritme clar i un triple de Notae semblava que els començava a despertar (37-48, 18′). Era un miratge. Al descans, 37 a 52.
A la represa, poc canviava el guió. Potser els locals anotaven un xic més però, en l’apartat defensiu, seguien perdent pilotes i permetent cistelles força fàcils (43-58, 23′). I quan intentaven endurir-la o bé feien falta o bé rebien el pitjor dels càstigs, un triple que obria de bat a bat la finestra dels blaus i els donava un oxigen que potser ni necessitaven (45-64, 24′). El temps mort demanat per l’entrenador local no variava el que s’estava veien a pista i la reacció vermella, lluny d’arribar, sembla que es desinflava. Kolenda sumava quatre punts a la causa però no era ni de bon tros el que l’equip necessitava per remuntar. Un triple de Tamba semblava que podia desencallar la sequera local i Tamba, seguit d’un tir de tres de Vila donaven cert aire als homes d’Ocampo (57-75, 28′). I com sempre, els visitants responien des de 6,75. Oriola i Bassas no afluixave i el període finalitzava amb el resultat de 63 a 81.
El darrer començava amb un nivell ofensiu baix per part d’ambdós conjunts. En tres minuts, el parcial era 2-2 i, tot i que la remuntada semblava del tot impossible, s’havia de lluitar fins el final. Només Ongenda i Fernández sumaven des de 4,60 i el jove jugador de l’U22 posava el 69 a 86 (35′). També Notae volia agafar empenta però ja era massa tard i els visitants no deixarien que els vermells retallessin el suficient per inquietar-los (72-90, 37′). Tots i els intents dels manresans, els rivals sempre tenien una resposta a punt i, amb el pas del minuts, la il·lusió de guanyar s’anava esvaint i es confirmava la derrota, una més, per 81 a 99. Cinc jornades, cinc derrotes. S’haurà de remar fort per revertir-ho.
FITXA TÈCNICA:
Kids&Us Manresa: Kolenda 7, Benitez 2, Vila 6, Beaufort 2, Bassas 7, Tamba 5, Agbo 2, Notae 15, Ongenda 14, Fernández 6, Oriola 11, Minchev 4.
Entrenador: Diego Ocampo
Recoletas Salud San Pablo Burgos: Audige 21, Steward 15, Samar 2, Koprivica 4, Almazán 0, Díez 4, Guerrero 0, Radosavljevic 11, Sengfelder 16, Doumbouya 17, Lobaco 7, Taboada 2.
Entrenador: Porfi Fisac
Parcials: 20-34 ; 17-18 ; 26-29 ; 18-18
Àrbitres: Antonio Conde – Alberto Baena – Roberto Lucas
DURANT LA NIT, TOTES LES IMATGES DEL PARTIT


