Liga Endesa – Jornada 21
BAXI Manresa 86 – La Laguna Tenerife 80
Eli Mata | Vint-i-unè partit de la temporada 2025-2026 de la Liga Endesa on el BAXI Manresa rebia La Laguna Tenerife al Nou Congost.
El partit començava amb Benítez, Brooks, Reyes, Knudsen i Akobundu-Ehiogu a pista per part dels manresans. Pels canaris ho feien Fitipaldo, Fernández, Giedraitis, Doornekamp i Guerra. Molt encert exterior dels manresans, amb triples inicials de Brooks i reyes, abans no respongués Fernández des de la mateixa distància (6-3, 2′). Repetia Reyes des de 6,75 per posar el 9-3 i la defensa local asfixiava l’atac aurinegre. Eixamplava l’avantatge Obasohan amb dos lliures i responia Shermadini sota cistella. Un 2+1 d’Ubal mantenia distàncies i el pivot georgià repetia des de 4,60 (14-7, 7′). Sumava de dos Bassas i retallava Huertas des del tir lliure i el base barceloní repetia sota cistella. Alley opp de Kao, triple de Bassas i Knudsen enfonsant-la els darrers instants era el que feia tancar el primer quart amb el resultat de 25 a 19. Només el talent individual del tinerfenys havia fet que no s’acabés el període amb un resultat escandalós.
El segon no arrencava tant bé pels interessos vermells, Giedraitis i Guerra acostaven els visitants i no estaven tant clarividents en atac. Ho desencallava Brooks amb un triple i l’intercanvi posterior mantenia la diferència entre els 3 i els 5 punts (30-25, 13′). Huertas posava els visitants a només dos punts i Diego Ocampo demanava temps mort. Tornant a pista, nou triple de Bassas i una cistella de Steinbergs, que feia pujar el 35 a 29 era la causant que Vidorreta aturés el joc (15′). Els manresans, a l’igual que el primer període, entraven massa aviat en bonus i això els perjudicava. Però els rivals també hi entraven i es tornava a igualar. Kao treia una antiesportiva a Doornekamp i Steinbergs anotava de tres (39-31, 17′). Repetia el letó des de la llarga distància, com a resposta als tirs de la dupla Huertas-Shermadini, però costava desempallegar-se dels visitants. Una cistella de Benítez i dos lliures d’Oriola igualaven el màxim avantatge del partit (46-37) i, al descans, es mantenia aquest resultat de 46 a 37 pels manresans.
A la represa, Huertas comandava l’encert insular i Reyes responia amb un triple, abans d’un 2+1 d’Obasohan (51-41, 23′). Retallava Van Beck des de 6,75 i trobava com a resposta una cistella el belga i dos lliures d’Oriola (55-46, 25′). Van Beck tornava a sumar des de l’exterior i Bassas ho feia des del tir lliure. La defensa locals els mantenia per davant a l’electrònic però els penalitzava amb moltes faltes i estar en bonus la major part del partit. I quan els illencs apretaven, un triple d’Oriola aixecava el Nou Congost i donava aire i ales a l’equip (60-50, 27′). El targarí ho tornava a aconseguir amb una jugada de 2+1 i responia Shermadini amb la mateixa moneda (62-55, 29′). Una cistella de Gerard Fernández posava dreta l’afició i el quart acabava 70 a 59 amb un triple al darrer segon del mateix Gerard.
El darrer començava amb Benitez mantenint la distància d’onze punts i retallava Giedraitis amb un triple. Sumava Oriola des de 4,60 i el quart era més travat que els altres (74-64, 34′). Les defenses estaven guanyant els atacs i l’encert ja no era tant alt com els primers 30 minuts. Era el moment de jugar sense por i sense ansietat. I és que els aurinegres estaven retallant i no es podia badar. Anotava Benitez per portar calma a les files locals però Shermadini continuava comandant els intents de remuntada dels visitants (76-74, 38′). Un triple de Doornekamp posava l’ai el cor dels aficionats vermells però Benitez sumava dos punts a la causa. Quedava 1:20 i no hi havia res decidit. Cistella de Shermadini, la de sempre, i triplàs de Reyes a 41 segons pel final (83-79). Faltes personals, tirs lliures errats a una i altra banda de la pista i els segons que no passaven. Al final, després de molta lluita, la victòria es quedava al Nou Congost per 86 a 80. Una més al sac i ja en són 9.
FITXA TÈCNICA:
BAXI Manresa: Akobundu-Ehiogu 5, Benitez 8, Bassas 14, Reyes 15, Ubal 3, Steinbergs 9, Knudsen 2, Paulicap 0, Brooks 6, Oriola 13, Obasohan 6, Fernández 5.
Entrenador: Diego Ocampo
La Laguna Tenerife: Fernández 8, Van Beck 7, Fitipaldo 3, López 0, Huertas 20, Scrubb 0, Shermadini 24, Abromaitis 4, Giedraitis 9, Alderete 0, Guerra 2, Doornekamp 30.
Entrenador: Txus Vidorreta
Parcials: 25-19 ; 21-18 ; 24-22 ; 16-21
Àrbitres: Fernando Calatrava – Javier Torres Sánchez – Ariadna Chueca


